Hubspot

Hubspot online marketing tool voor CRM, inbound marketing & sales uitgelegd

Wat is Hubspot?

HubSpot is een alles-in-één platform dat je commerciële teams helpt om effectiever en efficiënter te werken aan meer websitebezoekers, leads en tevreden klanten. HubSpot bestaat uit 4 krachtige ‘hubs’:

  • HubSpot CRM: de basis, omdat HubSpot gelooft dat het begint bij inzicht en overzicht van je klanten.
  • HubSpot Marketing: voor meer traffic en leads, uit te breiden met een CMS systeem om van je website een content platform te maken.
  • HubSpot Sales: stroomlijn je salesproces en krijg handige notificaties op je smartphone voor optimaal gemak.
  • HubSpot Service: dé tool om van je klanten ambassadeurs te maken.

Je kunt ervoor kiezen om de verschillende hubs los aan te schaffen, maar ze zijn wel echt gemaakt om met elkaar te praten om zo optimale resultaten te behalen.

De kracht van HubSpot is dat je een overzichtelijke alles-in-één webbased tool hebt voor én CRM én inbound marketing én sales én service. Alle belangrijke disciplines binnen je organisatie om grip te krijgen op je business gebundeld op één online platform. Elk onderdeel is krachtig op zichzelf, maar ze werken nog veel beter als je ze met elkaar integreert.

Door gebruik te maken van één platform creëer je overzicht en inzicht, en is het bijvoorbeeld eenvoudiger om te sturen op KPI’s. Dat heb je dan al gewonnen. Tegelijkertijd zet je de volgende stap in het verder professionaliseren van je marketing en sales. En dat allemaal dankzij HubSpot.

Waarom kiezen voor Hubspot?

Werk je nog in Excel of Word voor je offertes? Schrijf je een generieke maandelijkse nieuwsbrief voor al je klanten? En zet je social media ad hoc in?

Welkom in een nieuw decennium. Anno 2020 ga je het op die manier niet meer redden. Het marketing- en saleslandschap is in rap tempo aan het veranderen. Zakelijke beslissers zijn niet meer gevoelig voor de one-size-fits-all boodschappen die jij naar hem pusht. Interessante informatie die hem op dat specifieke moment verder helpt bij zijn business, dat is waar het om gaat.

Een uitdaging dus voor marketeers om daaraan te voldoen. Tegelijkertijd blijft de vraag van sales aan marketing: geef mij meer leads en leads die zó goed zijn dat ik ze alleen nog maar ‘hoef in te koppen’. Leads scoren is één ding, maar hoe houd je als marketing grip op die leads, zodat je kunt monitoren dat je marketing investering niet verloren gaat door een verkeerde (of geen!) opvolging?

Met HubSpot heb je één platform om je crm, marketing en sales verder te professionaliseren.

Hubspot features

Als je je eenmaal in HubSpot gaat verdiepen, zal je ontdekken dat het platform een zee aan mogelijkheden biedt. Het gaat dan ook te ver om ze hier allemaal toe te lichten. Daarom lichten we de belangrijkste er voor je uit.

Contact insights
Eén centrale database voor al je contacten.

Email tracking

Houdt in de gaten of je e-mails gelezen worden.

Reporting dashboards

Ontdek trends in het verkeer naar je website, maak je salesproces inzichtelijk met praktische dashboards, houd grip op je marketing en sales.

Content strategie

Plan je content op basis van relevante zoekwoorden en monitor de resultaten.

 

Smart notifications

Ontvang berichten op je smartphone wanneer een lead actie heeft ondernomen, bijvoorbeeld wanneer hij je e-mail heeft geopend, of je offerte heeft bekeken.

 

Leadgeneratie

Maak opvallende call-to-actions, slimme formulieren en pas leadscoring toe, weet wanneer je lead ‘warm’ genoeg is voor sales.

Marketing automation

Mis nooit meer een contactmoment dankzij slimme workflows, waarbij e-mails automatisch worden verzonden en taken worden aangemaakt.

Deals

Maak je sales pipeline voor iedere fase inzichtelijk.

Tasks

Creëer taken die je helpen om het maximale uit je pipeline te halen.

 
 

Hubspot partner

Hubspot partner
Hubspot partners hebben veel uitbreidingen geschreven op de software.

Hubspot kent een uitgebreid netwerk van partners. Veel van deze partners hebben integraties gemaakt met hun eigen oplossingen. Er zijn er inmiddels meer dan honderd. Daarbij kun je denken aan integraties op de volgende gebieden:

  • Offertetooling
  • Lead generation
  • Website (CMS) plugins
  • Andere CRM systemen
  • Survey software
  • Social media integration
  • eCommerce

Addvancers helpt bij de inrichting van Hubspot en verder optimaliseren. Wij zijn certified Hubspot partner.

Is Hubspot duur?

Als je de meest uitgebreide versie van Hubspot gebruikt is de applicatie best prijzig. Zeker bij grote aantallen contacts. Maar het vervangt ook een hoop andere tools die ook allemaal hun eigen prijs hebt. De kosten van de uitgebreidere versie van Hubspot zijn alleen gerechtvaardigd als je daadwerkelijk gebruik maakt van de marketingfunctionaliteit die het pakket biedt.
Maar er is voor ieder budget wel een Hubspotversie te vinden. Want het basis CRM-systeem kan gratis worden gebruikt en biedt net zoveel mogelijkheden als standaard in de meeste (betaalde!) CRM-systemen zit.