Marketing Automation
Marketing automation is een steeds belangrijker onderdeel van (online) marketing. Maar het is niet nieuw.
Het gebruik van marketing automation maakt processen, die anders met de hand moeten worden uitgevoerd, veel efficiënter en maakt nieuwe processen mogelijk. Marketing automation kan worden gedefinieerd als een proces waarbij technologie wordt gebruikt om verschillende repetitieve taken te automatiseren die regelmatig worden uitgevoerd in een marketingcampagne.
Een tool waarmee een marketeer een tijdgebonden marketingworkflow kan ontwerpen, uitvoeren en automatiseren, kan een Marketing Automation Platform worden genoemd. Voorbeelden van Marketing Automation Platformen zijn, Hubspot, Pardot en ActiveCampaign.
Het helpt de marketeer anno ’20 slimmer te werken en meer te doen in minder tijd. Simpelweg door automatisering toe te voegen aan het marketingproces. Daarmee bereik
Neem contact op
Heb je een vraag over onze producten en diensten, wil je een vrijblijvend gesprek, wil je weten wat de onzichtbare verkoopmachine voor jouw organisatie kan betekenen? Wil je graag weten wat een nieuwe klant je gaat kosten? Of heb je een andere vraag? Ons team geeft graag antwoord.