Meer klanten uit je gekwalificeerde leads

Meer klanten uit leads

Meer klanten uit je leads

Hoe maak klanten van je gekwalificeerde leads?

In welke fase bied je welke content aan?

In de eerste fase van de funnel, wil je leads meer algemene content, of merk gerelateerde content, bieden. Zo help je ze verder in het beslissingsproces zonder direct je product te pushen. Content is dus meer hoog over en oplossingsgericht. Denk aan de motivaties, doelstellingen en problemen die je tijdens het samenstellen van de buyer persona hebt bedacht.

Meer onderaan de funnel wil je leads specifiekere waarde of content bieden, op deze manier Help je ze een beslissing te nemen bij het structureel oplossen van hun probleem. Goede content zijn in deze stadia Demo's, audits of fysieke afspraken.

Wat is je verkoopcyclus?

Als je wil gaan werken met Lead Nurturing (geautomatiseerd begeleiden van leads in de buyers journey), dien je goed te weten hoe deze buyers journey er voor je klant uitziet en hoelang dit proces duurt.

Bij het gebruik van marketing automation wil je ervoor zorgen dat de buyers journey overeenkomt met je nurture flow. Als iemand twee maanden nodig heeft om de daadwerkelijke aankoop af te ronden (vanaf het moment waarop hij voor het eerst converteert) moet je geautomatiseerde nurture flow overeenkomen met die twee maanden.

Via welke kanalen willen leads communiceren?

Automation is handig om als rugdekking te hebben, en om leads te voorzien met de meest relevante informatie. Bekijk ook of ze actief zijn op sociale media. Met een goede marketing automation tool is het mogelijk om ook op deze kanalen rechtstreeks met leads in contact te komen. Als dat niet het geval is, dan zou je via die kanalen rechtstreeks met hen kunnen communiceren door posts of advertenties te plaatsen.

Veel organisaties hebben, vaak zonder dat ze het weten, al veel content. Het is dus niet altijd nodig om direct nieuwe content te schrijven. Door het uitvoeren van een content audit verzamel je de reeds aanwezige content en kunt je deze in de juiste fase van de buyers journey plaatsen.

Doe eenvoudig een Content Audit

Tools die helpen om leads naar klanten te converteren

Van outbound naar inbound marketing

Over de auteur