Hoe krijg je meer en beter gekwalificeerde leads?
Zet website bezoekers om in gekwalificeerde leads
Na het aantrekken van de juiste bezoekers naar je website, gaat nu het echte werk beginnen: het converteren van bezoekers naar leads. Dit is een super toffe fase van de Inbound Methodiek! Ook al kost het een hoop bloed, zweet en tranen, dit is het moment waar je resultaat gaat zien van je inbound marketing inspanningen. Je hebt er al voor gezorgd dat onbekende bezoekers, terugkerende bezoekers zijn geworden. De volgende stap is om ervoor te zorgen dat ze hun contactgegevens op je website achterlaten, zodat ze in je marketing en sales trechter terechtkomen en zo dus meer en beter gekwalificeerde leads krijgt.

Wat is de customer journey?
Hoe maak je van website bezoekers goede leads?
Zodra je eenmaal bezoekers naar je website hebt aangetrokken, is de volgende stap om deze bezoekers om te zetten naar kwalitatieve leads door het verzamelen van hun contactgegevens. Veel
organisaties verzuimen dit te doen, hebben niet de juiste content voor leadgeneratie,of geven te veel premium content gratis weg zonder dat zij gegevens verzamelen om de bezoeker door de marketingfunnel te kunnen leiden. Zonde van alle tijd,
geld en moeite die je in je marketingactiviteiten steekt!
Contactgegevens zijn ontzettend waardevol voor een marketeer. Dus om ervoor te zorgen dat bezoekers hun gegevens willen achterlaten, moet je hen iets teruggeven! Enkele voorbeelden van premium content zijn: E-books, whitepapers, checklists, webinars, presentaties, bepaalde video content en meer. Bepaal welke informatie relevant is voor je buyer persona, en begin vanaf daar. Start met één stuk content en bouw het vervolgens stap voor stap op per fase in de customer journey. Probeer niet teveel tegelijk te doen, dat kan overweldigend zijn.